Schrijven
|
||||
Niveau
B2
|
Klacht
|
Engels
|
|
|
Product:
Brief |
||||
Situation You are the Buying Manager of ‘Festivals’. You have placed an order at ‘Special Designs’
in England, a company that produces promotional material. The order has been
delayed and you decide to write them a letter. Address details: Festivals: Alexanderstraat 1; 2271 WA Den Haag Special Designs: 22 Royal Mews; Manchester;
M604AW Write to the attention of Ms. Coat It’s 5
December. |
||||
Task: Write the letter to ’Special Designs’ in England
and include the following: -
Bedank voor de brief en de bijgesloten prijslijst die je op 1 december
j.l. ontvangen hebt. -
Het spijt je te vernemen dat Special Designs niet op tijd kan leveren
omdat er een vertraging in de productie is van 8 tot 14 weken. -
Zeg dat je in juni de bestelling hebt geplaatst. Toen beloofde Special
Designs dat de bestelling binnen 5 maanden uitgevoerd zou worden. -
Zeg dat er van uitstel geen sprake kan zijn. De beurs is op 2 februari
a.s. in Amsterdam, dus dat betekent dat de T-shirts na deze dag niet meer te
verkopen zijn. -
Zeg dat je enige tijd geleden een firma in Duitsland hebt gevraagd de
brochures en ander reclamemateriaal te drukken. Deze brochures zijn ook al
naar de klanten verstuurd. Zeg dat je de bestellingen van je
klanten nu moet annuleren. -
Zeg dat je hoopt dat ze spoedig met een oplossing komen en vraag of ze
per direct contact opnemen met de heer (jou naam). -
Sluit de brief passend af. |